Zondag 18 september 2022

19 september 2022 - Hurghada 2, Egypte

Wat leuk dat jullie weer de moeite nemen om dit verhaal te lezen.  En voor als je nieuw bent, ik ben Iris en samen met mijn moeder ben ik op vakantie in Egypte.

We hadden gisteravond besloten om geen wekker te zetten en te zien hoe de ochtend loopt. Rond een uur of 10 is mama buiten in het zonnetje gaan zitten om de laatste dingen van het verhaal van gisteren af te maken (want je raad het al: slechte wifi). Ik heb me toen nog even omgedraaid en werd rond half 11 wakker door de mini disco aan het zwembad.  Rond een uur of 11 is mama met haar laptop naar de poolbar gegaan in de hoop dat de wifi dat iets stabieler was.

Nadat alle foto's eindelijk geupload waren was het 13 uur, dus besloten we maar eens wat te gaan eten. Ook vandaag stond de soort van poké bowl die je zelf kon samenstellen op het menu.  Na rustig gegeten te hebben, hebben we gewacht op onze hostess om de laatste details voor morgen door te nemen.  Dan gaan we namelijk een oase tour doen, in als het goed is comfortabele jeeps. We worden om 13.30 uur opgehaald waarna er een heel programma zal plaats vinden, met onder andere het spotten van wilde dieren, een barbecue en het kijken naar de zonsondergang (die is hier trouwens rond een uur of 18 al, dan is het ook wel meteen voor je gevoel in een keer donker). En worden we als het goed is om 21 uur weer netjes bij het hotel afgezet.

Na alles geregeld en in orde gemaakt te hebben, was het tijd om naar het zwembad te gaan. Maar onderweg naar de kamer was mama eerst van plan om alle bloemen die ze tegenkomt te fotograferen, voor nu bleven het er bij drie, maar de rest volgt nog wel, moet ik jullie mededelen.

IMG-20220919-WA0002IMG-20220919-WA0003IMG-20220919-WA0004IMG-20220919-WA0001

Vandaag hadden we een rood vlaggetje neergezet,  wat inhoudt dat je niet lastig gevallen wilt worden door alle verkopers.  Dit hielp wel aardig,  totdat Dr. Magdy weer langskwam en zag dat wij met onze Nederlandse buurvrouw aan de praat waren geraakt.  Zij had namelijk wel besloten om 3 masages te boeken en te verspreiden over de 15 dagen dat zij hier is.  En volgens Dr. Magdy had zij een VeRy sPeCiAl price,  die wij ook konden krijgen. Mama had nog wat twijfels omdat onze buurvrouw aangaf dat het gaat wel echt geholpen had tegen de nekpijn.  Dus hij ging haar nog even 2 minuten proef masseren. Hij merkte al gauw op dat ze een probleem in haar nek had ,( joh, zou hij dat nou echt menen. Ik ben blij dat het nu eindelijk een keer door een 'professional' is vastgesteld,  hahah) ook benoemde hij dat alle masseurs en fysiotherapeuten die mama in Nederland had niet goed waren want anders zat die knoop niet in haar nek. (Sorry, Joop, Jeanine en Sander als jullie hierdoor beledigd zijn, wij zijn wel hartstikke blij met jullie). Hij vond dat hij het probleem tot wel 80% kon verminderen, want iedereen die bij hem kwam was enthousiast en van hun probleem af. Maar dan moet mama wel komende die dagen elke dag langskomen.  Dus dat heeft mama uiteraard niet gedaan. Hierna hebben we nog even wat cocktails gedronken, omdat uit de berichten van Nederland bleek dat wij extra moeten genieten in de zon.  Wij zijn de luligste niet dus doen we dat maar ;)

Nadat het zwembad gesloten is maken wij ons klaar voor het diner. Vanavond hebben o.a. we op verschillende manieren gebakken vis, geroosterd vlees en pasta. Op de terug weg van het eten worden we aangesproken of we een theetje en vitamientjes komen nuttige aan de shisha pijp. Voor vanavond slaan we dat even over omdat we willen gaan kijken bij de show.

Die show was zo slecht dat het grappig werd. Er was een miss hotel verkiezing, er deden twee echte dames mee en twee mannen die ballonnen in hun shirt hadden gekregen. Tijdens het voorstel rondje werd gevraagd naar de naam en uit welk land ze kwamen. Natuurlijk was 1 man Nederlands, dus die was Kim,  Holland. Dit was ongeveer de gemiddelde toon van de hele show dus dan hebben jullie een idee hoe slecht het was.

Na de show hebben we voor de verandering nog maar weer een cocktail of 2 gedronken en twee potjes konijnenhokken gespeeld. Uiteraard heb ik natuurlijk gewonnen ;) Hierna zijn we maar met een onschuldig koffietje (die ik al snel op de kamer uit mijn handen liet vallen) naar de kamer gegaan waar we nog een klein spelletje hebben gedaan voor het slapen.

20220918_22223120220918_22432920220919_104813

Bijzonderder kan ik het niet maken. Hopelijk kunnen we jullie morgen mooie foto's laten zien van de oase tour.

Ps: Sorry voor eventuele spel/taal fouten, ik geef de schuld aan de cocktails.

1. Martin M:
    19 september 2022
    Cocktails zijn altijd een goed eksekuus... 😜 Groetjes vanuit Oostenrijk!
  2. Fam Bartels:
    20 september 2022
    😂😂😂, ze stoppen er hier ook veel sapjes in, hartstikke gezond!🤪
  3. Marjolein Voors:
    20 september 2022
    Ik ben zeer verbaasd dat je de spelletjes wint🧐 Speel je weer vals Iris😂😂
  4. Fam Bartels:
    21 september 2022
    He,Marjolein jij kent Iris alleen goed. Natuurlijk anders wint ze niet.🤭🤪🤪
    Liesbeth
  5. Yvonne:
    21 september 2022
    slechte wifi voor 10 euro heb je al een telefoon kaart word in je foon geplaatst terplekke op het park dan heb je gewoon bereik overal en nergens had dat aan je moeder vertelt doe vitamientje (tahir)
    maar een dikke hugg van jan en yvonne
  6. Fam Bartels:
    21 september 2022
    We hadden de foto's op een andere telefoon staan. 🤦🏼‍♀️ En we zullen als we Tahir zien hem.zeker de groetjes van jullie doen.