Zaterdag 17 september 2022

18 september 2022 - Hurghada 2, Egypte

Onze wekkertje ging vandaag voor vakantiegevoel best vroeg af. Eerst gauw eten en dan naar de boot waar onze duikavontuur kan beginnen.

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16

Bij aankomst geven ze al meteen aan dat ze hopen dolfijnen te kunnen zien, maar dat door de krachtige stromingen die er nu zijn de kans daarop erg klein is geworden. Ze geven aan dat wij om die reden ons duikavontuur kosteloos kunnen annuleren, maar het is een prachtige zonnige dag(wat het hier eigenlijk elke dag is, zo rond de 36 graden) en we besluiten toch vandaag de sprong in het diepe te wagen. Eerst de officiële formulieren invullen met een gezondheidsverklaring en allerlei regeltjes. En dan lees je dat je ook moet weten dan duiken gevaarlijk kan zijn, met zelfs de dood tot gevolg. Nou fijn dat we dat dan ook meteen weten en na deze informatie vullen we toch alles in en zetten onze handtekeningen. En dan gaan met die banaan, eerst een stukje varen naar een mooie duikplek zoals zij vertellen.

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (1)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (3)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (2)

Aan boord krijgen we voor het duiken natuurlijk eerst nog een briefing, waarin verteld wordt wat de handsignalen voor onder water zijn, omdat je dan niet kan praten(nee, echt meent hij dit nou, haha!). En natuurlijk hoe het mondstuk werkt, hoe je moet klaren en nog meer belangrijke informatie. Ook worden we in groepjes verdeelt. Bij een rustige stroming gaan we met zijn tweetjes tegelijk duiken met 1 duikinstructeur, wat inhoudt dat Iris en ik saampjes gaan. Maar dat is niet het geval, Iris duikt met een instructeur en ik met een andere op dezelfde moment.

Eerst natuurlijk de duikpakken aantrekken, wat op zich al een erg charmante bezigheid is. Daarna de bomgordel om met wat gewichten, uiteindelijk moesten er bij de 10 kg die ik al aan de gordel had hangen nog extra gewichten aan toegevoegd worden. En ja hoor, ik ging ook koppie onder. Ik moest even wennen aan het ademen onder water, maar toen ik de rust gevonden had ging dit goed. Het was een hele mooie duik waarbij veel vissen al te zien waren, helaas is he koraal lang niet zo mooi als dat ze op de voorbeeldfoto's laten zien. Maar dat mag de pret niet drukken. Het water was helaas ook niet helemaal helder, een beetje troebel dus.

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.19.38 (1)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (4)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (7)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (8)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.19.39WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (9)

Na even op de boot bijgekomen te zijn van onze eerste duik, worden we al naar beneden geroepen voor een heerlijke maaltijd die voor ons is klaar gemaakt. Na het eten varen we verder naar de 2e duikplek, daar is de stroming heel rustig maar toch gaat iedereen apart met een duikinstructeur naar beneden. Maar Iris en ik moeten nog even wachten, omdat wij de laatste zijn die mogen duiken. Deze kans grijpt Iris natuurlijk meteen met beide handen aan en gaat eerst heerlijk snorkelen me onze eigen meegenomen maskers.

746

FILE0039

FILE0036FILE0013FILE0012

De laatste tevens laatste duik was nog mooier dan de eerste, nog grotere vissen gezien dan bij de eerste duik. meer foto's volgen want die krijgen we volgende week. Het leuke vond ik dat terwijl ik helemaal naar de bodem ben geweest Iris over mij heen zwom/dook. Dus we hebben vrolijk naar elkaar gezwaaid. Ik ben op 6 meter diepte geweest, waar ik best wel trots op ben, daar ik in het zwembad amper naar de bodem kan duiken, omdat ik dan weer omhoog getrokken wordt.

FILE00073WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (10)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.16 (11)

Na de 2e duik worden rustig alle spullen bij elkaar gelegd en varen we terug naar de aanlegsteiger bij het hotel. Iris en ik dachten nog even bij het zwembad te gaan liggen, maar merkte dat het later was dan we dachten en gaan naar de kamer om ons te klaar te maken voor het uiteten bij het a la card restaurant "Dolci Vita". Daar hebben we heerlijk een vier gangenmenu gegeten en merkten we ook dat het duiken toch vermoeider was dan dat we dachten. We besloten om na het eten met een  kopje Latte naar de kamer te gaan en op de haperende wifi "The Streamers" te gaan kijken.

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.17 (6)WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.19.36 (1)

Onderwijl was de koffie op en besloot Iris om wat lekkers te gaan halen. Maar aangezien we twee benen hebben, besloot ik even later om ook nog even een cocktail te gaan halen.(op één been kun je namelijk niet lopen)

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.16.17 (5)

Iris wilde wel zeker ervan zijn dat ik twee borrels had, anders mocht ik niet naar binnen.

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.18.40

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Myrna Smitz:
    18 september 2022
    Wat super mooie ervaring hebben jullie gehad, nu weten jullie wat ik voel onder water. Heerlijk hé zo sereen, onbeschrijfelijk dapper van jullie. Duiken betekent voor mij vrijheid en voor jullie? Geniet onwijs van de leuke reisbloggen, en jullie geniet van de quality time samen en van de vakantie. Dikke kus van mij 💋💋💋
  2. Fam Bartels:
    21 september 2022
    Ja, Myrna echt heel sereen onderwater. Ik zei alleen Iris als ooit weer ga duiken in zulk visrijke water, wil ik naar beneden gaan en alleen maar een tijdje om mij heen kijken voordat ik ga zwemmen.
  3. Annemarie:
    18 september 2022
    Wat geweldig ervaring dat jullie dit hebben gedaan.Had je zelf een onderwatercamera mee.Maar jullie hebben geen dolfijnen gezien hè.🐬🐬🐬
  4. Martin M:
    19 september 2022
    Gaaf man! Tof hè, duiken? 😁
  5. Fam Bartels:
    20 september 2022
    Ja, dat duiken is echt geweldig. Echt genoten.😊