Dag drie in Fieberbrunnn

20 februari 2024 - Fieberbrunn, Oostenrijk

Helaas regen, regen en nog eens regen. Het lijkt verdorie net Nederlands weer. Maar Lars en Niels gaan toch hun uitgestippelde route snowboarden, zoals ze die vandaag willen doen.

20240219_08021420240219_08021920240219_080220

Nadat wij ze bij de piste in Fieberbrunn hebben afgezet, gaan wij(Rob, Iris en ik) de omgeving verkennen met de auto.

IMG-20240220-WA0025

Het regenachtige weer geeft toch wel een sombere effect vergeleken met wat het zonnetje gisteren deed.

20240219_144736

Maar dat mag de pret niet drukken. We genieten van de bergen en zien op afstand goed hoe de piste er bij liggen. Op sommige momenten rijden we in een besneeuwd gebied en even later weer in een gebied waar alleen de pistes nog wit zijn.

IMG-20240220-WA0057IMG-20240220-WA0059IMG-20240220-WA0049

IMG-20240220-WA0043

Ook is mooi te zien hoe hard de beekjes met water nu naar beneden stromen.

IMG-20240220-WA0054

Gelukkig krijgen we al snel positieve berichten van de piste, dat deze nog goed te doen is. En zij al druk van piste naar piste gaan. Natuurlijk ook de foto van hun pauzes.

IMG-20240219-WA0003

Ze gaan lekker verder en komen in gebieden waar het sneeuwt, dus mooier kan het voor hun niet worden.(zie filmpje) Krijgen mooie foto vanaf de pistes genomen.

IMG-20240220-WA0060IMG-20240220-WA0065IMG-20240220-WA0061IMG-20240220-WA0076

En zelf een leuke foto, waarbij de wereld aan hun voeten ligt.😂😉

De wereld ligt aan hun voeten.🥰🤩IMG-20240220-WA0074IMG-20240220-WA0069

Onderwijl hebben wij ook ergens een bakkie koffie gescoord en rijden daarna door verschillende bekende skidorpen.

IMG-20240220-WA0008

Waarbij wij tot de conclusie komen, dat wij blij zijn daar niet een appartement te hebben genomen. Wat een drukte en een mensenmassa. Geen parkeerplek te vinden, je zult dit toch elke avond hebben als je terug van de piste komt.

Dan zitten wij toch prachtig met het uitzicht over het dorp.

De jongens hebben al een groot stuk erop zitten als we de foto van de lunch voorbij zien komen. En daardoor beginnen wij toch ook wat trek te krijgen.

IMG-20240219-WA0006

We hadden gehoord dat dinsdag(morgen dus) bijna overal een rustdag is, dan zijn de meeste restaurants, zwembaden, winkels en dergelijke gesloten.

Nou, het ene na het andere restaurant en zelfs bakkerijen zijn dus onderweg dicht, wamt zij houden vandaag "rustdag".🤦🏼‍♀️

Uiteindelijk hebben we een klein café gevonden die open is, onderwijl is het wel al 16.00 uur en willen we niet echt een grote lunch gaan nuttigen. Maar hebben nog wel behoorlijke trek, dus tja dan maar wat lekkers bij de koffie/thee.

IMG-20240220-WA0001

Lars geeft een foto door van de bergbaan waar zij naartoe gaan en hoelaat ze daar ongeveer aankomen. En wij rijden rustig verder die kant op.

IMG-20240219-WA0008

Op de onderstaande kaart zie je een blauw rondje waar ze gestart zijn in Fieberbrunnen het groene rondje waar we ze ophalen. Ze hebben elke keer de liften omhoog de bergen in genomen.

Plattegrond met tekens.

Aangekomen krijgen we van Niels te horen dat hij zijn bril is verloren. Hij heeft zijn reservebril op onder zijn skibril, maar zijn nieuwe bril in een koker mee. Omdat hij tijdens de pauzes deze weer op zet om zijn ogen even rust te geven.

Waardeloos, we vragen overal na.

Maar helaas niemand heeft iets gevonden.

Morgen maar het restaurant en de bergbaankassa bellen, voor de gevonden voorwerpen.

Nog even in een café naast de bergbaan een drankje gedronken.

IMG-20240220-WA0000

En de jongens zijn nog even een skipiste opgegaan om te zoeken helaas blijkt dit een speld in een hooiberg zoeken.

Onderwijl zien we de piste-bully al druk bezig en weten we nu zeker dat het totaal geen nut meer heeft om te gaan zoeken.

De autorit naar het appartement terug was nog 45 minuutjes rijden en onderwijl was het al behoorlijk donker geworden. Auto uitladen, alles te droger leggen en onderwijl heeft Rob het eten klaargemaakt.

20240219_203837

Nog even en spelletje spelen, waarna we lekker ons wiegje opzoeken. Morgen hopelijk weer zo een mooie dag met wat beter weer.

1. Annemarie:
    20 februari 2024
    Zussie,dat is niet zo leuk voor Niels dat die ze bril is verloren,nou ik denk niet dat je die niet een twee drie terug vindt.Weer balen.Maar ze hebben weer lekker genoten.
  2. Fam Bartels:
    20 februari 2024
    We hadden gehoopt, dat die in het laatste restaurant op de piste gevonden was. Maar tot nu toe nog niet.
    Ze zijn in ieder geval weer met zijn drietjes de bergen in.

Jouw reactie