Dinsdag 20 september 2022

21 september 2022 - Hurghada 2, Egypte

Ons wekkertje ging weer netjes om 9 uur waarna we ons klaar maakten voor het ontbijt.  Bij het ontbijt had een van de obers/ afruimens ons al gespot en twee cappuccinos op de tafel gezet die hij speciaal voor ons had gereserveerd.  Dit omdat we hem een paar keer een Euro hadden gegeven als fooi voor zijn service.

Na uitgebreid ontbeten te hebben, pakte we de tas met leesvoer van de kamer en zagen we dat de schoonmaker zijn best had gedaan met het op maken van het bed. Hierna zochten we een plekje aan het zwembad.  We bleken de mazzel te hebben dat we optijd waren vor de aqua gym. Nu dachten wij zo naïf als we zijn, paar grappige oefeningen en that's it.  Maar niets was minder waar, het duurde namelijk bijna drie kwartier........

20220920_150356

Wat begon met een beetje rekken en strekken, werd rennen op de plaats. Werd in een cirkel staan en we de gast van de animatie moesten volgen, als hij  up zei moesten we onze armen omhoog doen en bij down raad je het al onze armen naar beneden. Nu deed hij niet wat hij zei dus moest je goed opletten,  nu komt de grap. Als je het fout had moest je in het midden van de cirkel staan en werd je zeik en zeik nat gemaakt door de rest.
Ook werden we in de kring verdeeld tussen vodka en whiskey ( als ik vodka was waren mijn buren whiskey zeg maar). Vodka moest de benen omhoog doen en trappelen twijfel whiskey gearmd aan ons moest rondrennen. Jullie kunnen jullie vast wel voorstellen wat voor gestuntel dit is geweest en hoe we hebben gelachen. We sloten de aqua gym af met een polonaise door het zwembad en een kring waarin we onze negatieve energie moesten weg zuchten én schreeuwen. Dit zou namelijk helpen, nou ik voel me echt niet anders dan gisteren.

Rond een uur of 1 begonnen we wat trek te krijgen en zijn we hoogstaand gaan lunchen met een stuk pizza en kip van de BBQ. Terug komend bij het zwembad zijn weer spelletjes gaan doen en cocktails gaan drinken ( je moet toch hydrateren). Rond een uur of 5 besloten we maar de kamer te gaan om te douchen en wat te chillen voordat we naar het diner gingen.

Bij het diner aangekomen had onze vriend ons al gezien en een Cola en een rode wijn ingeschonken.  Ook mochten wij niet met ons eten naar de tafel lopen, dus toen hij ons zag aankomen met onze bordjes werden deze uit onze handen genomen. Het buffet was vanavond in Duits thema, nu dachten wij aan braadworst en schnitzel maar dat was niet het geval,  er waren Noodles en vis. Niks mis mee maar echt Duits was het niet.

20220920_19445120220920_194134

Na het eten hebben we nog even gevideobeld met oma, waarna we verder zijn gegaan naar de bingo.  Hier spelen ze 9 ronden op 1 kaart en doen ze niet aan pennen, bij je bingo kaart krijg je namelijk een tandenstoker om het nummertje dat is gezegt door te prikken. We moesten nog 1 nummer en dan weer een hadden we een shisha pijp mee naar huis kunnen nemen, maar het mocht niet zo zijn.

20220921_222451

Nu waren we al een paar keer uitgenodigd om een theetje te drinken, en aan de shisha pijp te lurken. Dus zijn we vanavond maar op dit aanbod ingegaan.  Na een plekje te hebben uitgezocht kregen we een theetje en konden we een smaakje uitkiezen voor de shisha.  Voor degene die het willen weten,  we hebben voor perzik gekozen.  Al snel kregen we de pijp die klaar was voor gebruik voor ons neergezet en konden we beginnen.  Ik moet zeggen je proefde het smaakje wel. Zodra de kooltjes begonnen af te koelen werden ze vervangen en konden we weer verder. Rond een uur of 12 vonden we het wel mooi geweest en hebben we voor de verandering nog een laatste cocktail gedronken en zijn we naar bed gegaan.

20220920_231615